Anti bungee

24 maart 2013 - Jeffreys Bay, Zuid-Afrika

Na het gezeik van vorige week rond het toneel hebben ze woensdag toch een goede show neergezet, ook al heeft Chris het stil moeten leggen. Er waren zo’n 700 leerlingen, die verplicht waren om te komen kijken. Ze gingen heel disrespectvol tekeer, in het midden van een scène lopen klappen, juichen, fluiten,… Chris is er toen even tussen door gekomen en heeft iedereen die het niet wilde zien weggestuurd. Er bleven nog zo’n 200 leerlingen over die wel wilden kijken, hierna is het dus nog gewoon door gegaan.

We dachten dat de leerlingen die het speelde het erg zouden vinden om zo veel mensen te zien weggaan, maar ze hebben het met glans afgerond en waren ongelofelijk blij toen de gordijnen dicht gingen. Dus ze trokken zich er niet veel van aan. Dinsdag en woensdag spelen we in Savoy theater waar  we morgen ook repeteren. Moeten daar nog wat dingen uitzoeken dus we zijn daar morgen de hele dag.

Donderdag en vrijdag waren het hier vrije dagen (human rightsday op donderdag en vrijdag was brugdag). Woensdag en donderdag zijn we gaan stappen waarop we vrijdag naar Jeffrey’s bay zijn gegaan. Heel leuk surfersdorp waar alles ook echt in het teken staat van surfen. Er is daar elk jaar een groot billabong toernooi. Die was afgelopen zaterdag, maar zijn niet kunnen gaan. We zijn vrijdag naar een waterval gegaan, waarbij je dus aan een waterval denkt. Je hebt hier blijkbaar een andere interpretatie voor nodig, het was letterlijk een waterval (je valt in het water). Je kon met zo’n deathride naar beneden gaan, ik wou heel stoer als eerste dus ik ga zitten, pak dat ding vast en wil dus boven het water abseilen. Helaas had ik m’n eigen lichaamsgewicht onderschat en viel ik gelijk van zes meter hoogte naar beneden, tijdens m’n val ben ik naar achter geduikeld en op m’n platte rug op het water gevallen. De hele groep schrok ontzettend (ik ook), en toen ik boven kwam stond gelijk iedereen te roepen of het wel ging, maar kreeg niets gezegd want ik kon amper adem halen. Dus had ik maar m’n duim opgestoken. M’n schouders deden (en doen) erg veel pijn, waardoor m’n bungee jump val de volgende dag ook niet door ging. Vond ik echt super jammer en baalde heel erg, want zes andere van Ready4life sprongen wel, en ik kon niet mee door die ongelukkige klap van vrijdag. Na twintig minuten ongelukkig te zijn, heb ik me voorgenomen om het voor hun heel erg leuk te vinden en hebben we ze allemaal van de brug zien springen(wat is dat ding HOOOOOG) en ga ik volgende maand ergens terug en doe ik hem lekker toch.

Nu heb ik echt ontzettend last van m’n schouders en ben wel blij dat ik niet gesprongen ben, m’n rug moet tenslotte nog een heel leven mee en die bungee kan ik over een paar weken als nog doen. Hoop dat het morgen weer beter gaat met m’n rug anders gaan we de Zuid-Afrikaanse fysiotherapeuten maar eens uitproberen.

Dat was weer even een snelle blog, baie dankie vir die gelees hê

1. Leo:
    en nu naar een dokter!
  2. Tessa:
    24 maart 2013
    Oohhhh lekker eigenwijs, beterschap trutje!
  3. Jetty:
    24 maart 2013
    o jasses, doe je wel heel erg voorzichtig meis. Wel even de dokter bezoeken hoor wellicht is het niets maar voor t zelfde geld moet je nu goed behandeld worden om niet een heel leven last van je rug te houden!! Wel luisteren naar tante Jetty hoor !! :-P
  4. Inge verhiest:
    24 maart 2013
    Amber, we (mijn kindjes en ik) volgen jouw verhalen op de voet; heerlijk!!!!!
  5. Amber van Rooijen:
    25 maart 2013
    hee jetty, ik loop al drie jaar met m'n rug te sukkelen, dus die klap is gewoon extra pijnlijk. En Inge (nu mag het;-) wat leuk om te horen !
  6. Daphne:
    25 maart 2013
    Je weet wat ik heb gezegd he schatteke...............X