London Heathrow

2 februari 2013 - London, Verenigd Koninkrijk

Ik vind het wel tijd voor m’n eerste ‘reisverhaal’ aangezien ik nu écht weg ben. Na een fijne vlucht zit ik nu de komende paar uur opgescheept met de vlieghaven van London Heathrow, die gelukkig wel een soort Schiphol-gehalte heeft. Alle controles gingen snel, en zodra we in Brussel de grond afgingen kreeg ik toch wel tranen in m’n ogen. Als je vijf maanden weggaat, is het wel raar om het veilige België achter te laten. Het was mooi hoe een dikke wolkenlaag ons kleine apenlandje bedekte, alsof het een soort bescherming is tegen weet ik veel wat. Wat me voor de eerste keer opviel is dat door de snelheid van het vliegtuig lijkt of de zee stilstaat, echt een super maf zicht als je de Belgische kust ziet verdwijnen in de Noordzee, om vervolgens het übermoderne olympische stadion te zien vanuit de lucht. Ik ben nu dus definitief weg, en moet het nog vier en halve maand volhouden en het lukt nu al bijna niet meer, ik duik zo maar de kroeg in ergens hier en hoop op goede toog gesprekken om de tijd een beetje te laten vlotten. Groetjes & love y’all Amber