Naam:
Video’s:

Over mij

Amber ; 19 jaar oud

Over mijn reis

Ik ga vijf maanden vrijwilligerswerk doen ik het Zuid-Afrikaanse Port Elizabeth.
In deze vijf maanden is het de bedoeling dat ik jeugdgroepen ga begeleiden om zo wat positiviteit in hun leven te brengen en hun ook dingen bij te leren. Het project is deel van 'Ready4life' die meerdere dingen organiseren in deze Zuid-Afrikaanse stad.

Hier de uitleg die op de site staat :

"Een jeugdgroep kan bestaan uit meiden, jonge mannen en soms kinderen uit een sloppenwijk. Door middel van sport en spel, motivatie gesprekken, voorlichting op het gebied van HIV/Aids, CV’s schrijven, korte trainingen en individuele aandacht is het mogelijk om levens positief te beinvloeden. De begeleiding van deze groepen is altijd onder toezicht van de lokale (in)formele autoriteiten. Zij hebben ons gevraagd om te assisteren bij specifieke problemen. Wij stellen je ook altijd voor aan de autoriteiten en bespreken de mogelijkheden. Iemand uit de buurt, in geval van vrijwilligerswerk, wordt jullie ‘counterpart’ of collega waarmee je de activiteiten gaat ontwikkelen. De lokale mensen zijn immers de experts in hun gebied, de taal en hun cultuur. Dit is pionierswerk en vergt veel creativiteit en begrip voor jongeren. Een echte uitdaging dus. Met dit project leveren we een bijdrage aan de millenniumdoelen 6 en 7"   bron : http://www.ready4life.org/nl/projecten/nl_project3.php

Bezochte landen

Ik heb 27 landen (11%) bezocht:

België, Bulgarije, Cambodja, China, Duitsland, Egypte, Filipijnen, Frankrijk, Gambia, Hongarije, India, Indonesië, Italië, Laos, Luxemburg, Marokko, Mexico, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Tsjechië, Turkije, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.