Theater

16 februari 2013 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Zoals ik al vertelde moest ik helpen op de valentine’s show waar Terry en Sanne mee in de organisatie zaten. Eerst dacht ik dat ik in de keuken moest helpen tot plotseling bleek dat ze nog iemand backstage nodig hadden, waar ik dus werd gedropt. Helemaal blij dat ik niet weer in de catering gedropt werd. Ik moest dus backstage de stage manager helpen (Graig, hele aardige gozer), attributen op het podium zetten, er weer af halen. Wat allemaal goed ging.

Alleen onze vriend Graig was een beetje aan het sukkelen met de goede microfoons aan te zetten en dat was best storend voor het publiek, waarop ik daar mee een oogje in het zeil ging houden. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik enkel op valtijnsdag zelf zou helpen, maar Graig vroeg al snel of ik de andere twee shows ook wou komen helpen (gisteren en de laatste is vanavond).

Ik sta daar gisteren weer braafjes om 18u30, waarop ik dus de taak kreeg dat elke zanger(es) de juiste microfoon kreeg en ze ook op tijd aanstonden. Wat ik (voor een debutant) zeer goed gedaan heb, slechts één foutje die niemand opmerkte omdat ik het snel weer had recht gezet. Dit was dus mijn introductie in de Zuid-Afrikaanse theater wereld achter de schermen.

Nu heb ik ook al verteld dat een huisgenoot (Chris) ook een theater project doet, maar hij moet echt een heel toneelstuk in elkaar stoppen terwijl de valentine’s show meer zang en dans was, allemaal swijmel muziek natuurlijk. Maar de leerlingen waar hij mee werkt stoppen er ineens mee, komen sommige repetities niet opdagen en allemaal zo’n dingen, waarop hij vroeg of ik het zag zitten ook mee te spelen. Dat vind ik natuurlijk helemaal geweldig dus als de crew van St.Thomas High er mee akkoord gaat, zit ik ook in de cast. Nooit gedacht dat ik hier ‘een plekje’ in de theater wereld zou vinden. Vanavond nog een keer Graig assisteren en misschien vraagt hij me later wel opnieuw om te komen helpen achter de schermen, ben benieuwd !

Groetjes & love y’all

1. Leo:
    16 februari 2013
    Als je beroemd wordt ga ik over je roddelen.

Liefs.
  2. Daphne: